Zrychlení a dostatek točivého momentu zajišťuje motor CP2 o objemu 689 ccm se spojkou A&S. A je jedno, jestli jste na silnici, nebo na dráze - dostane se vám opravdu vzrušujícího zážitku. Mimořádně úzká aerodynamická kapotáž se vyznačuje agresivní tváří, dvěma očima a silným středovým LED světlometem. Ostrá záď a hluboce tvarovaná nádrž jsou čistým vyjádřením DNA řady R. Špičkové brzdy a odpružení modelu R7 zajistí optimální ovladatelnost při zatáčení i brzdění.
Čelní plocha modelu R7 je z řady R nejmenší a nabízí nejvyšší úroveň aerodynamické účinnosti – zatímco závodní řídítka, zadní sady a sedlo absorbující nárazy poskytují jezdci sportovní jízdní pozici s možností přizpůsobení. Díky tomuto výjimečnému supersportu nové generace je nyní R/World realitou pro jezdce, jako jste vy, kteří vyhledávají vzrušení, ať už při jízdě na dráze, nebo na silnici.
Klíčovým faktorem k dosažení optimálního výkonu je minimalizace čelní plochy. Díky kompaktním rozměrům motoru CP2 dokázali konstruktéři společnosti Yamaha vytvořit sportovní kapotáž, jež je štíhlejší než u jakéhokoli jiného modelu řady R. K tomu je třeba připočítat sportovní přikrčenou jízdní pozici a výsledkem je hladký a účinný aerodynamický profil modelu R7.
Motor CP2 o objemu 689 ccm a výkonu 73,4 k při 8750 ot./min dává modelu R7 vzrušující akceleraci a okamžitou odezvu plynu. Jeho 270stupňový klikový hřídel vytváří nepravidelný interval zapalování, který se projevuje živým a vzrušujícím pocitem při zvyšování otáček. Lineární točivý moment pak umožňuje účinně připravit výkon pro rychlejší výjezd ze zatáčky.
Není ani třeba vidět logo Yamaha, abyste věděli, že tento úžasný nový supersport patří do legendární rodiny R. Sportovní charakter je jednoznačný v modrém provedení Icon Blue. Lehká kapotáž s hliníkovými spodními panely nese tvary, jež jí dala čistá DNA řady R. Vyznačuje se agresivní tváří se dvěma očima, sáním vzduchu ve tvaru M a výkonným centrálním LED světlometem.
R7 je první Yamaha s motorem CP2, jež má být dodávána se spojkou Assist & Slipper (A&S). Ta umožňuje plynulejší řazení převodových stupňů a při prudkém brzdění zabraňuje přetáčení motoru a skákání zadního kola. Stroj je díky tomu předvídatelnější a lépe řiditelný při najíždění do zatáček. U spojky A&S také stačí podstatně nižší tlak na páčku.
Vzhledem ke hmotnosti pouhých 188 kg, včetně provozních náplní, si může model R7 dovolit kompaktní rám, díky kterému je nejštíhlejším strojem řady R. Vyvážené tuhosti bylo dosaženo pomocí hliníkové středové výztuhy a také použitím trubek o různé pevnosti v tahu. Tyto klíčové vlastnosti přispívají k mimořádně agilním a citlivým jízdním vlastnostem motocyklu.
Přední vidlice KYB o průměru 41 mm vám dodají pocit sebevědomí na závodní dráze stejně jako na točitých silnicích. Díky plně nastavitelnému předpětí a tlumení odskoku a komprese dokáže tento přední prvek zajistit vynikající ovladatelnosti a přesnosti. Napomáhají tomu i lité horní brýle a spodní brýle z kovaného hliníku.
Nově navržený systém odpružení zadního kola s přepákováním je vybaven nastavitelným tlumičem, jenž svými tlumicími charakteristikami a tuhostí pružiny odpovídá sportovnímu charakteru modelu R7. Horizontální uspořádání tlumiče pomáhá soustředit hmotu a dosáhnout vysoké úrovně agility řízení. Díky kompaktnímu provedení bylo možné udržet rozměry podvozku na minimálních hodnotách.
Pro zdůraznění čisté DNA řady R je model R7 jako dostupný supersport vpředu opatřen vysoce kvalitními radiálními čtyřpístkovými brzdovými třmeny. Tento design, který byl vyvinut pro závodní stroje, vytváří lineární tlak na dva 298mm kotouče přední brzdy a společně s radiálním hlavním válcem Brembo zajišťuje tato prémiová konfigurace špičkový brzdný výkon a vysokou míru ovladatelnosti.
Poloha těla hraje klíčovou úlohu v aerodynamice a jízdních vlastnostech motocyklu. Závodní řídítka modelu R7, stupačky a sólo sedlo absorbující nárazy jsou zárukou sportovní jízdní polohy, jež využijete na dráze i na silnici. Hluboké prohlubně na krytu nádrže umožňují přitisknout se velmi blízko k motocyklu, snížit odpor vzduchu a během brzdění a zatáčení dosáhnout ještě lepší opory a přilnavosti.
Pro snazší ovladatelnost, agilní řízení a citlivější odpružení se R7 nabízí s lehkými desetipaprskovými litými koly. Vysokou úroveň trakce zajišťuje přední pneumatika 120/70ZR17 a široká zadní pneumatika 180/55ZR17, jež umožňují stabilní a sebevědomou jízdu v zatáčkách, při zrychlování i brzdění.
Chcete-li, aby váš model R7 dosahoval ještě lepšího zrychlení, zadejte si při objednávání u prodejce Yamaha volitelný systém rychlořazení. Systém QSS umožňuje při řazení nahoru snížit výkon vstupující do převodovky jen na velmi krátký okamžik. Tím lze dosáhnout plynulého přeřazování při plném výkonu, ať už na silnici, nebo na dráze, kde budete obzvlášť v závodní modré nepřehlédnutelní.
První barevná varianta je Icon Blue. Ta je použita jak na povrchu horní části kapotáže, tak i na spodních hliníkových panelech a kolech. Na bocích je pak použita kontrastní tmavší matná modrá. Kromě tohoto provedení ve dvou barevných tónech bude R7 nové generace k dispozici také v nenápadné černé Yamaha Black s minimální grafikou a akcenty.
Stoprocentní DNA řady R je u stroje zaručena díky tváři s obrysovými světly, které připomínají dvě oči. V centrálním sání vzduchu je umístěn výkonný jednoduchý LED světlomet, jehož kompaktní rozměry jsou jedním z faktorů, díky kterým je tento model v celé řadě R nejštíhlejší.
Obecné | |
Barva | černá |
Řidičák | A2, A |
Značka | Yamaha |
Modelový ročník | 2024 |
Rozměry | |
Celková délka | 2070 mm |
Celková šířka | 705 mm |
Celková výška | 1160 mm |
Minimální světlá výška | 135 mm |
Objem olejové nádrže | 3 l |
Objem palivové nádrže | 13 l |
Pohotovostní hmotnost | 188 kg |
Rozvor kol | 1395 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11,5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 67,0 Nm (6,8 kgm) při 6500 ot./min |
Maximální výkon | 54 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | 2válcový, Kapalinou chlazený, EURO5, 4taktní, 4ventilový, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 80 × 68,6 mm |
Zdvihový objem | 689 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Dvojitá hydraulická kotoučová brzda O 298 mm |
Přední pneumatika | 120/70ZR17M/C (58 W) bezdušová |
Přední zdvih | 130 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 90 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 23°40' |
Zadní brzda | Jednoduchá hydraulická kotoučová brzda O 245 mm |
Zadní pneumatika | 180/55ZR17M/C (73 W) bezdušová |
Zadní zdvih | 130 mm |
Limitovaná verze | 35,0 kw |