Tento model je prodáván jako zajetý kus, z flotily YAMAHA 2024. Najeto má 9955 km. Více informací obdržíte přímo u našich prodejců.
Tento brutální a ikonický sportovní naháč je prvním motocyklem na světě, který je vybavený zcela novým elektronicky řízeným šoupátkovým odpružením se 6 režimy od společnosti Öhlins. V poloaktivním režimu se tlumicí síla automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám a zajišťuje nejvyšší stupeň přesnosti šasi při brzdění, zrychlování a zatáčení. Abyste mohli plně využít zvýšený výkon a točivý moment motoru o objemu 998 ccm, je zde 6osá inerciální měřicí jednotka IMU (Inertial Measurement Unit), která řídí trakci, prokluzování kol, zvedání předního kola, brzdění motorem a brzdnou sílu. Exkluzivní výbava MT-10 SP zahrnuje 3dílnou spodní kapotáž a opletené brzdové hadičky – a díky dynamické závodní barvě Icon Performance a prémiové povrchové úpravě má MT-10 SP všechno, co potřebujete.
Nová evoluce MT-10 SP je prvním motocyklem na světě, který je vybaven novým radikálním elektronicky řízeným odpružením Öhlins. Tento průkopnický systém nabízí mnohem širší škálu přesněji řízených nastavení a umožňuje výběr ze tří poloaktivních a tří manuálních režimů, které poskytují vyšší míru ovladatelnosti pro maximálně vzrušující zážitek z jízdy s vysokým výkonem.
Dalším exkluzivním prvkem nového modelu MT-10 SP je lehká třídílná spodní kapotáž, která motocyklu dodává rafinovanější a agresivnější sportovní vzhled a směruje vzduch k chladiči oleje, čímž zajišťuje stálé provozní teploty.
Vysoce výkonné motocykly potřebují vysoce výkonné brzdy a radiálně upevněné přední třmeny a zadní třmen jsou vybavené opletenými brzdovými hadičkami, které si zachovávají svůj cit a účinnost i při těch nejextrémnějších tlacích.
Jedinečnou a ve své třídě špičkovou specifikaci modelu MT-10 SP podtrhuje exkluzivní barva Icon Performance, která je inspirována designem závodního okruhového motocyklu R1M.
Díky systému odvozenému od modelu R1 se dvěma plovoucími 320mm kotouči a čtyřpístkovými radiálně upevněnými třmeny je motocykl MT-10 SP vybaven nejsofistikovanějším brzdovým paketem montovaným do všech sériových strojů Yamaha. Nový model je vybavený novým radiálním hlavním brzdovým válcem Brembo, který zajišťuje ještě přesnější citlivost a ovladatelnost a poskytuje maximální brzdný výkon.
Nic se nevyrovná vzrušujícímu zážitku z výkonnějšího motoru EU5 CP4 o objemu 998 ccm modelu MT-10 SP. Jeho konstrukce s technologií crossplane poskytuje nerovnoměrnou sekvenci zapalování, která zajišťuje senzační točivý moment pro pozoruhodnou akceleraci – a nejnovější motocykl je vybaven vyladěným systémem sání s většími sacími kanály a mřížkami akustického zesilovače umístěnými na nádrži vydávající hluboký řev, který při zatažení za plyn vyvolává mrazení v zádech.
Důmyslný systém APSG (Accelerator Position Sensor Grip) značky Yamaha je nejnovějším systémem ride-by-wire, který poskytuje nejefektivnější a nejpřirozenější pocit ovládání plynu pro nejvyšší stupeň kontroly. Odezvu plynu lze nastavit pomocí systému PWR, který umožňuje výběr ze čtyř režimů výkonu, od měkké odezvy na mokrém povrchu až po agresivní jízdu na okruhu.
Jakmile stisknete tlačítko startéru, uslyšíte a pocítíte jedinečný zvuk, který vydává speciálně vyladěný titanový středový tlumič výfuku se symetrickým levým a pravým výfukovým potrubím. Spolu s vyladěným systémem sání využívá nerovnoměrné sekvence zapalování motoru s klikovým hřídelem crossplane k vytvoření jedinečného a vzrušujícího tónu výfuku, který nezní jako u žádného jiného motocyklu.
Pro rychlejší a efektivnější akceleraci je model MT-10 SP standardně vybaven systémem rychlořazení (QSS). Tento elektronický systém umožňuje řazení nahoru bez spojky s plným plynem a také plynulejší a kontrolovanější řazení dolů, které spolu se spojkou AS&S pomáhá udržovat stabilitu šasi při zpomalování.
Uvnitř malé černé krabičky se skrývá šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), která snímá náklon, natočení a vychýlení a také zrychlení dopředu/dozadu, nahoru/dolů a doleva/doprava. Řídicí jednotka pak na základě těchto údajů aktivuje špičkové asistenční systémy, včetně kontroly trakce, kontroly skluzu (SCS), řízení zdvihu předního kola (LIF), brzdění motorem (EBM) a ovládání brzd (BC), které zajišťují dokonalé ovládání při každé jízdě.
Nový 4,2palcový barevný TFT displej poskytuje jasný přehled o důležitých informacích o chodu stroje. Spínač nabídky na pravém řídítku umožňuje rychlý přechod mezi různými obrazovkami – a přepínač Režim/Vybrat na levém řídítku mění nastavení elektronických asistenčních systémů jednotlivě – nebo můžete přepínat všechna nastavení najednou pomocí 4 režimů systému YRC.
I při jízdě na motocyklu MT-10 SP přijdou chvíle, kdy se budete chtít uklidnit a vychutnat si krajinu – a jakmile překročíte rychlost 50 km/h, je snadné aktivovat tempomat a jednoduše si užívat jízdu. K dispozici je také variabilní omezovač rychlosti Yamaha (YVSL), který umožňuje zvolit preferovanou maximální rychlost, nastavit ji pomocí přepínače Režim/Vybrat a relaxovat.
Obecné | |
Barva | černá |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Modelový ročník | 2022 |
Rozměry | |
Celková délka | 2100 mm |
Celková šířka | 800 mm |
Celková výška | 1165 mm |
Minimální světlá výška | 135 mm |
Objem olejové nádrže | 4,9 l |
Objem palivové nádrže | 17 l |
Pohotovostní hmotnost | 214 kg |
Rozvor kol | 1405 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 159 g/km |
Kompresní poměr | 12 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 112,0 Nm při 9 000 ot./min |
Maximální výkon | 122 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 6,83 l |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | EURO5, 4taktní, Kapalinou chlazený, 4válcový, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 79,0 × 50,9 mm |
Zdvihový objem | 998 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická dvoukotoučová brzda O 320mm |
Přední pneumatika | 120/70ZR17M/C (58 W) bezdušová |
Přední zdvih | 120 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 102 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 24o |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová brzda O 220mm |
Zadní pneumatika | 190/55ZR17M/C (75 W) bezdušová |
Zadní zdvih | 120 mm |