Před deseti lety Yamaha představila motocykl, který vše změnil a který znamenal začátek nové revoluční kapitoly nejen v historii značky Yamaha, ale i ve světě motocyklů. MT-09 nyní dosahuje nových úrovní Temnoty. Jeho nová generace kombinuje inteligenci a styl a nabízí ještě více vzrušující jízdu a čistý adrenalin, agresivní a ostrou stylizaci a prémiovou specifikaci s nejnovějšími technologiemi.
Nový agresivní vzhled modelu MT-09, kterým prorůstá DNA Temné strany Japonska, je navržen tak, aby umocnil pocit z ikonické akcelerace motoru CP3 bohaté na točivý moment. Každý detail modelu MT-09, který se vyznačuje přístupem „méně je více“, má umocnit jeho agresivní styl. Kompaktní a hbitý podvozek zajišťuje ostrou ovladatelnost, zatímco přepracovaná jízdní pozice přináší nejsilnější a nejaktivnější zážitek z jízdy v rámci řady Hyper Naked. Jízdní zážitek dále vylepšují technologie nové úrovně, včetně asistenčních systémů citlivých na náklon, přizpůsobitelných jízdních režimů a zcela nového plně barevného přístrojového panelu TFT s možností připojení chytrého telefonu a navigací.
Nová generace stylizace Hyper Naked, která ztělesňuje čistý přístup „méně je více“, posouvá model MT-09 na další úroveň agresivní, ale minimalistické kapotáže. Nový dvoufunkční LED světlomet je nyní uzavřen v krytu, což vytváří kompaktnější a jednotnější vztah s nově navrženou palivovou nádrží, která umožňuje zaujmout aktivnější jezdeckou pozici mírně nakloněnou dopředu a zároveň zachovává ostrou a drsnou estetiku, která je synonymem pro značku MT.
Model MT-09 je proslulý svou obratností a stabilitou, které jsou umocněny propracovanou ergonomií, díky níž se jezdec cítí se strojem v souladu a která nabízí větší volnost pohybu pro různé styly jízdy. Za tímto účelem je nyní poloha řídítek nižší a nabízí dvě nastavitelné polohy, přičemž nově navržené stupačky jsou rovněž nastavitelné. Nové dvoudílné sedlo ještě více umocňuje pocit volnosti při jízdě.
Plně barevné 5palcové TFT přístroje nabízejí možnost výběru ze čtyř různých motivů, které odpovídají vašim individuálním požadavkům a jízdní situaci a mezi kterými můžete přepínat pomocí zcela nových přepínačů na řídítkách. Prostřednictvím bezplatné aplikace MyRide můžete také propojit svůj chytrý telefon s novou TFT obrazovkou, abyste mohli přijímat oznámení o zprávách a hovorech a poslouchat hudbu*. Prostřednictvím bezplatné aplikace Garmin StreetCross je k dispozici také kompletní mapová navigace, která vám usnadní každou cestu.
*Vyžaduje náhlavní soupravu Bluetooth propojenou se strojem MT-09. Náhlavní souprava není součástí dodávky.
Úsměv vyvolávající řev modelu MT-09 je jednou z jeho nejcharakterističtějších vlastností, která při každém otočení plynového pedálu vyplavuje čistý adrenalin. Model MT-09 je vybaven speciálně navrženými sacími potrubími, která zvýrazňují vysokofrekvenční zvuky, jež jsou pak, zejména při vyšších rychlostech, zdůrazněny mřížkou akustického zesilovače v horní části palivové nádrže, aby se bohatý zvuk motoru CP3 linul přímo k vám.
Přizpůsobte si zážitek z jízdy pomocí nastavení Yamaha Ride Control (YRC), které umožňuje zvolit výkonovou charakteristiku motoru a úroveň elektronických zásahů podle vašich preferencí a podmínek na silnici. Tři integrované jízdní režimy jsou naprogramovány s továrním nastavením pro různé situace: SPORT, STREET a RAIN, ale také si můžete vytvořit dva vlastní programy podle svých individuálních preferencí. Nastavení YRC lze přizpůsobit přímo v nabídce palubní desky nebo v chytrém telefonu prostřednictvím aplikace MyRide.
Model MT-09 je vybaven rychlořazením Quick Shifter třetí generace, které nabízí dvě různá nastavení. Nastavení č. 1 umožňuje plynulé řazení směrem nahoru při zrychlování a směrem dolů při zpomalování. Nastavení č. 2 vylepšuje jízdu tím, že umožňuje bezspojkové řazení směrem dolů při zrychlování a bezspojkové řazení směrem nahoru při zpomalování, takže jej můžete využít v mnoha různých situacích.
V zájmu zachování přirozenějšího pocitu nebude rychlořazení 3. generace fungovat v určitých situacích, kdy jsou otáčky motoru extrémně nízké nebo vysoké a když stroj nezrychluje ani nezpomaluje.
Kompaktní šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), vyvinutá na základě modelu R1, řídí pokročilé systémy podpory jízdy modelu MT-09, včetně třírežimového systému kontroly trakce (TCS), protismykového systému (SCS), systému řízení zdvihu předního kola (LIF) a systému ovládání brzd. Tato technologie je nejlepší ve své třídě a nyní je vybavena regulátorem zpětného prokluzu (BSR), který zajišťuje stabilizaci v případě zablokování zadního kola při nadměrném brzdění prostřednictvím regulace úrovně vytvářeného točivého momentu.
Pozoruhodný kapalinou chlazený tříválcový motor je lehký a výkonný a poskytuje vysoký točivý moment při nízkých otáčkách. Akustická harmonie, která vzniká kombinací indukčního zvuku a zvuku výfuku, dodává motoru CP3 jeho rozpoznatelný řev, který umocňuje pocit zrychlení. Vstřikovače paliva mají vyšší účinnost a optimalizované převodové poměry a zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka (A&S) odpovídají vysokému výkonu motoru.
Kompaktní konstrukce tlakově litého hliníkového rámu CF (controlled filling) představuje moderní koncepci ikonického uspořádání Deltabox, jež zajišťuje vysokou tuhost podvozku pro vynikající zpětnou vazbu pro jezdce a stabilitu. Díky optimalizované konstrukci kyvné vidlice a lehkému a štíhlému podvozku působí model MT-09 uvolněněji a je tak ideálním partnerem na krátké i dlouhé vyjížďky.
Integrované nové spínače na řídítkách umožňují ovládat širší škálu funkcí modelu MT-09 včetně připojení k chytrému telefonu, navigace a jízdních režimů a také prozkoumávat další možnosti nabídek. Intuitivní nové funkce směrových světel dále zlepšují jízdní zážitek. Jemné cvaknutí spínačem směrových světel způsobí trojnásobné bliknutí směrových světel při změně jízdního pruhu, zatímco při plném cvaknutí se rozsvítí nepřetržitě. Směrová světla se také sama vypnou po uplynutí 15 sekund a ujetí více než 150 metrů. Nová signalizace nouzového zastavení (ESS) také zapne výstražná světla, když systém rozpozná náhlé brzdění.
Plně nastavitelná 41mm přední vidlice má optimalizované nastavení, které odpovídá charakteru kompaktního vysoce tuhého rámu, dosahuje vynikající stability a nabízí plynulejší a kontrolovanější jízdu. Nastavitelné zadní odpružení má několik nastavení a také upravené přepákování, které poskytuje dynamičtější pocit v zatáčkách. Nové pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S23 M obuté na kolech Yamaha SpinForged nabízejí vysokou přilnavost a snazší ovladatelnost, takže můžete maximálně využít zrychlení plné točivého momentu.
Aby bylo možné vyrovnat se vysokému točivému momentu a akceleraci modelu MT-09, je brzdný výkon posílen radiálním hlavním brzdovým válcem Brembo, který vytváří lineární přívod tlaku do čtyřpístkových třmenů namontovaných na dvou 298mm předních kotoučích a nabízí vynikající brzdný výkon s ovládáním konečky prstů.
Akční nabídka | |
Akční nabídky | Akce |
Obecné | |
Barva | šedá, tyrkysová |
Řidičák | A, A2 |
Značka | Yamaha |
Modelový ročník | 2024 |
Rozměry | |
Celková délka | 2090 mm |
Celková šířka | 820 mm |
Celková výška | 1145 mm |
Minimální světlá výška | 140 mm |
Objem olejové nádrže | 3,5 l |
Objem palivové nádrže | 14 l |
Pohotovostní hmotnost | 193 kg |
Rozvor kol | 1430 mm |
Výška sedla | 825 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 116 g/km |
Karburátor | vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 11,5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 93,0 Nm (9,5 kg-m) při 7 000 ot./min |
Maximální výkon | 87,5 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Spotřeba | 5 l |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, 3 válec, DOHC |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 78 x 62,1 mm |
Zdvihový objem | 890 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová O 298 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR17M/C (58W) bezdušová |
Přední zdvih | 130 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 108 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down, průměr 41 mm |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 24° 40' |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová O 245 mm |
Zadní pneumatika | 180/55 ZR17M/C (73W) bezdušová |
Zadní zdvih | 117 mm |
Limitovaná verze | a2 s omezovačem - 35 kw / a2 bez |
Ročník | 2024 |