A proto je Dax znovu zpět. Zrozený na konci 60. let a vybavený vším, díky čemu byl už tehdy skvělý – malé rozměry, spolehlivý motor a lehké řízení – a díky čemu si dnes jízdu užijete ještě víc. Vybavili jsme ho ještě větším výkonem, dokonalejším rámem, odpružením i brzdovým systémem. Čirá jednoduchost mu ale zůstala: Dax je prostě relax a zábava na dvou kolech.
A také ty zázračné. První otočení plynové rukojeti, prorážení vzduchu při jízdě a pocit jedinečnosti. Svobody. Přesně to umí Dax. Dokáže každému otevřít bránu motocyklového světa dokořán. A dokáže to s typickým autentickým a troufalým šarmem. Celých 40 let pobýval mimo Evropu, ale teď je náš starý známý zpátky. A určitě se vám postará o nové zážitky.
Možná si říkáte, proč se vlastně jmenuje Dax. Hlavní rám z lisované oceli ve tvaru písmene T totiž vypadá jako Dachshund – jezevčík. Po konstrukční stránce a svým robustním a stylovým designem je to moderní dílo 21. století. Další díly mají dokonalé dobové detaily: vysoká řídítka mini ape, nahoru zahnutý tlumič výfuku inspirovaný terénní jízdou a dvojité sedlo. To všechno dodává Hondě Dax nezaměnitelný a okouzlující vzhled.
Dax je tu pro všechny. Proto jsme chtěli, aby se vám na něm snadno jezdilo. Sedlo je ve výšce pouhých 775 mm a pohodlí a uvolněná, ale vzpřímená pozice vám zajistí přirozenou kontrolu. Vysoce kvalitní odpružení – 31mm obrácené přední vidlice a dvojité zadní tlumiče – se postará o luxusní jízdu. To všechno ve spojení se širokými předními i zadními pneumatikami, které dokonale přilnou ke každému druhu povrchu. Pro pocit jistoty a klidu je tu ještě jednokanálové ABS, které řídí brzdnou sílu na hydraulické přední a zadní třmeny.
Vzduchem chlazený motor o objemu 124 ccm je zárukou odolnosti a plynulého přísunu výkonu: dosahuje výkonu až 6,9 kW a točivého momentu 10,8 Nm. To odpovídá jízdě po městě s energickým zrychlením a realistickou cestovní rychlosti při jízdě ve dvou 90 km/h. Má také úspornou spotřebu 63,7 km/l (režim WMTC). A všechno je ještě jednodušší díky odstředivé spojce, se kterou můžete klidně zapomenout na páčku spojky – stačí otočit plynem a vyrazit. Řazení všech čtyř rychlostních stupňů se provádí pomocí nožní páky. Všechnu práci ale udělá systém.
Největší pozornost přitáhnou maličkosti. Chromované zadní madlo je dokonale stylové a také funguje jako elegantní držadlo pro spolujezdce. Kryt chrání koncový převodový řetěz před nepřízní počasí (a volnějším oblečením) a černočerná 12palcová 5paprsková kola přidají nádech modernosti. S plným LED osvětlením a kompaktním kulatým LCD displejem s negativním zobrazením budete mít přehled o všem, co potřebujete vědět.
Nízké sedlo a široká řídítka se zahnutím nahoru se postarají o lehké řízení a dokonalou rovnováhu, hlavně při nižších rychlostech. Motorka má také spoustu místa pro spolujezdce.
Díky tichému motoru s nízkou spotřebou bude jízda naprostým potěšením. Díky odstředivé spojce je řazení hračka. Stačí jeden pohyb a můžete jet.
Je to odolný malý stroj s přiměřeně širokými pneumatikami: s šířkou 120 mm vepředu a 130 mm vzadu skvěle přilnou na drsnějším povrchu.
Pokud hledáte dokonalý zážitek z jízdy, oceníte brzdy, které vám poskytnou účinnou brzdnou sílu. Výhodou je také záložní ABS systém, se kterým budete brždění ovládat za všech podmínek.
Kulaté LED diody v kruhovém světlometu dodají stroji ještě větší šmrnc. Přední směrová světla fungují i jako obrysová světla, takže vás na silnici ostatní lépe uvidí.
Motocykl Dax je opravdovou ikonou 70. let. Přichází na scénu moderní doby se silným výkonem zabaleným do malého stroje. Jízda nikdy nevypadala líp - a ani lepší nebyla.
* Odmítnutí odpovědnosti: Na snímcích jsou znázorněny kombinace současného a předchozího modelového roku.
Podvozek | |
ABS System | abs s imu |
Přední brzdy | 190mm jednokotoučová jednopístková, ABS s IMU |
Přední kolo | Vícepaprskové kolo z hliníkové slitin |
Přední zavěšení | USD vidlice, 100 mm zdvih |
Úhel sklonu | 25° |
Velikost přední pneumatiky | 120/80-12M/C 65J |
Velikost zadní pneumatiky | 130/80-12M/C 69J |
Zadní brzdy | 190mm jednokotoučová jednopístková |
Zadní kolo | Vícepaprskové kolo z hliníkové slitin |
Zadní zavěšení | Dva tlumiče, 100mm zdvih |
Akční nabídka | |
Akční nabídky | Akce |
Obecné | |
Barva | modrá |
Řidičák | A1, B |
Značka | Honda |
Modelový ročník | 2024 |
Motor | |
Emise CO2 (g/km) | 35 g/km |
Karburace | El. vstřikování paliva PGM-FI |
Kompresní poměr | 10,0 : 1 |
Max. točivý moment | 11 Nm |
Max. výkon | 6,9 kW |
Motor | Vzduchem chlazený dvouventilový SOHC jednoválec |
Převodovka | 4stupňová (rotující) |
Startér | Elektrický |
Vrtání x zdvih (mm) | 50 x 63,1 mm |
Zdvihový objem motoru | 124 cm3 |
Rozměry | |
Kapacita akumulátoru | 12v 3,5ah |
Objem olejové nádrže | 1,1 l |
Objem palivové nádrže | 5,6 l |
Pohotovostní hmotnost | 107 kg |
Rozměry (D × Š × V) | 1 710 x 755 x 1 030 mm |
Rozvor | 1200 mm |
Spotřeba paliva | 1,5 l |
Světlá výška | 175 mm |
Světlomety | LED |
Typ rámu | Ocelový rám |
Výška sedla | 775 mm |
Výška sedla (rozsah) | 700-799 mm |
Závlek | 82 mm |
Přístroje a elektronika | |
Přístroje | LCD |
Zadní světlo | LED |
Převodovka | |
Spojka | Automatická odstředivá spojka v olejové lázni |
Stálý převod | řetěz |