Model XSR900 GP je navržen tak, aby vyvolával vzpomínky na zlatou éru. Představuje dokonalou symbiózu historického závodního stylu v kombinaci s nejmodernějšími technologiemi, která nabízí vzrušující jízdu stimulující smysly tak jako žádná jiná.
Model XSR900 GP připomíná vzhledem modely YZR500, na kterých v 80. a 90. letech vítězili ikoničtí závodníci značky Yamaha, a je tak zcela nebývalou oslavou závodního původu značky Yamaha. Přední kapotáž inspirovaná závodními motocykly YZR Grand Prix a výstupek sedla evokují vzpomínky na zlatou éru závodů Grand Prix – skutečná pocta některým z nejikoničtějších závodních motocyklů minulosti značky Yamaha. Nenechte se zmást historickým stylem, pod kapotáží se skrývají nejmodernější technologie společnosti Yamaha a výsledkem je skutečně schopný stroj, který nadchne při každém otočením plynu. Jízdu vylepšují nejmodernější komponenty brzd a odpružení. Laťku dále zvyšují integrované jízdní režimy a rozsáhlá sada elektroniky.
Model XSR900 má horní kapotáž připomínající „zlatou éru“ závodů Grand Prix z 80. let minulého století. Kapotáž v kombinaci s oddělenými chrániči kloubů nejenže navozuje atmosféru modelu YZR500, ale přidaný aerodynamický efekt navíc zvyšuje maximální rychlost a zrychlení. Závodní vzhled dotvářejí barevně sladěný potah sedla spolujezdce s hranatou zádí ve stylu 80. let minulého století.
V kokpitu v retro stylu je umístěn nový pětipalcový barevný TFT displej. Na výběr máte ze čtyř motivů displeje, které vyhovují různým jízdním zážitkům, včetně analogového otáčkoměru inspirovaného závodními motocykly z minulých let. Pro obohacení zážitků z jízdy je součástí standardní výbavy motocyklu XSR900 GP možnost připojení chytrého telefonu. Tak můžete být během jízdy ve spojení díky propojení chytrého telefonu se strojem prostřednictvím aplikace My Ride.
V souladu s přístupem propojování stylu dob minulých s moderními technologiemi se motocykl XSR900 GP může pochlubit nejnovější technologií odpružení, včetně plně nastavitelných upside-down vidlic KYB a zadního odpružení s přepákováním, které jsou optimalizovány pro lepší ovladatelnost a přizpůsobeny sportovnímu stylu jízdy.
Pro sportovní styl jízdy, který odpovídá estetice inspirované závodními modely, má motocykl XSR900 GP nad horními brýlemi připevněna závodní řídítka. Jezdec je tak na stroji posunut více dopředu, čímž se zvyšuje zatížení přední části a nabízí přesnější pocit obvyklý u závodního stroje, ale zároveň dostatečný komfort pro jízdu na silnici.
Společnost Yamaha poprvé představila rám Deltabox ve svých motocyklech Grand Prix v 80. letech a stala se tak průkopníkem nové technologie, která ovlivnila budoucnost sportovních sériových motocyklů. Rám ve stylu Deltabox je dodnes základem mnoha motocyklů Yamaha, včetně modelu XSR900 GP. Aby se motocykl XSR900 GP přizpůsobil sportovnější jízdní poloze, bylo šasi vyladěno tak, aby se zlepšila stabilita v zatáčkách a zvýšila se zpětná vazba přední části.
Pohodlné sedlo jezdce nové konstrukce bylo navrženo s ohledem na styl závodníků z 80. a 90. let minulého století. Pod sedlem jsou přidány uzavřené boční panely, které doplňují závodní vzhled a jsou upevněny pomocí závodních D-kroužků zaručujících rychlou a snadnou demontáž. Kryt sedla je umístěn nad místem spolujezdce a při jízdě se spolujezdcem jej lze sejmout.
Stupačky z hliníku litého pod tlakem jsou k dispozici ve dvou polohách, horní a spodní. Polohy stupaček byly upraveny tak, aby odpovídaly sportovnější ergonomii a přizpůsobily se nové poloze sedla a sníženým závodním řídítkům.
Pokročilá 6osá jednotka IMU odvozená z modelu R1 ovládá rozsáhlou sadu systémů podpory jezdce, včetně systému řízení trakce zohledňujícího náklon a ABS, protismykového systému nebo systému kontroly zvedání předního kola. Systém řízení jízdy Yamaha umožňuje zvolit výkonovou charakteristiku motoru a úroveň zásahů systému podpory jízdy sledujícího náklon tak, aby vyhovovaly vašim preferencím a podmínkám na silnici. Tři přednastavené integrované jízdní režimy „SPORT“, „STREET“ a „RAIN“ s továrním nastavením s různými úrovněmi zásahu pro různé podmínky doplňuje ručně nastavitelný režim „CUSTOM“.
Vychutnejte si lepší zážitek z jízdy díky nejnovějším technologiím společnosti Yamaha, včetně třetí generace systému Quick Shift, který umožňuje řazení bez spojky jak při řazení vyšších převodových stupňů při zrychlování, tak při podřazování. Tempomat je součástí standardní výbavy a je ovládán novým intuitivním přepínačem, který usnadňuje jízdu na delší vzdálenosti, zatímco asistenční antihoppingová spojka (A&S) udržuje motocykl v klidu při sportovní jízdě.
Motor CP3 o objemu 890 ccm s vysokým točivým momentem v kombinaci s lehkým a agilním šasi Deltabox modelu XSR900 GP je ideální pro sportovnější jízdní polohu. Akustická harmonie řevu tříválce umocňuje pocit zrychlení při každém otočení plynem a nabízí nejsportovnější jízdní zážitek z celé řady motorů CP3.
Kola modelu XSR900 GP jsou vyrobena s využitím exkluzivní technologie Spinforging společnosti Yamaha a jsou extrémně lehká, což umožňuje citlivější odpružení, které zvyšuje agilitu a stabilitu. Model XSR900 GP je citlivější, zejména při zatáčení a brzdění, a jeho přilnavost pomáhají zvyšovat nejnovější pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S23.
Obecné | |
Barva | bílá, červená |
Řidičák | A |
Značka | Yamaha |
Modelový ročník | 2024 |
Rozměry | |
Celková délka | 2160 mm |
Celková šířka | 810 mm |
Celková výška | 1180 mm |
Minimální světlá výška | 145 mm |
Objem olejové nádrže | 3,5 l |
Objem palivové nádrže | 14 l |
Pohotovostní hmotnost | 200 kg |
Rozvor kol | 1500 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Výška sedla (rozsah) | 800-899 mm |
Motor | |
CO2 emise | 116 g/km |
Kompresní poměr | 11.5 : 1 |
Koncový převod | řetěz |
Maximální točivý moment | 93,0 Nm (9,5 kgm) / 7 000 ot./min |
Maximální výkon | 87,5 kW |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Systém startování | Elektrickým |
Systém zapalování | TCI |
Typ motoru | Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, 3 válec, 4taktní |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Vrtání x zdvih (mm) | 78,0 × 62,1 mm |
Zdvihový objem | 890 cm3 |
Podvozek | |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová brzda O 298 mm |
Přední pneumatika | 120/70ZR17M/C (58 W) bezdušová |
Přední zdvih | 130 mm |
Rám | Diamond |
Stopa | 110 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Úhel sklonu | 25° 20' |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová brzda O 245 mm |
Zadní pneumatika | 180/55ZR17M/C (73 W) bezdušová |
Zadní zdvih | 131 mm |